Hvordan får jeg ellers kontakt med lægen?
Du kan ringe i telefontiden dagligt mellem kl. 8.00-12.30. Her vil du møde vores kompetente sundhedsfaglige personale, som kan tage sig af det meste. Lægerne ringer tilbage ved behov.

Du kan også sende os en E-mail, vi svarer typisk i løbet af få dage.

 

Hvordan bestiller jeg tid til et møde med lægen og hvornår?
Sekretæren svarer telefonen kl. 9.00 - 1215, alle dage.

Her er mulighed for tidsbestilling, receptfornyelser og prøvesvar.

Ved tidsbestilling vil du blive spurgt om årsagen, for at vi kan afsætte den nødvendige tid. Der afsættes almindeligvis 15 min. til en konsultation. En konsultation kan både være fremmøde, på video eller over telefonen.

Ring venligst, hvis det bliver nødvendigt at aflyse.

På hvilke tidspunkter kan mødet med lægen foregå?
Mandag, tirsdag, torsdag, fredag starter konsultationen kl. 10.00.

HUSK, at bestille tid i forvejen og medbring dit og evt. børns sygesikringskort. Kør venligst dit sygesikringskort gennem kortlæseren, når du kommer.

Kommer jeg ind til lægen til den aftalte tid?
Vi bestræber os på at overholde tidsplanen, men beder om forståelse for, at uforudsete problemer og akutte behov kan medføre forsinkelser.

Henvisning
En henvisning til en anden behandler, f.eks en fysioterapeut eller en speciallæge kræver som hovedregel, at man aftaler en tid med en af lægerne for at vurdere behovet for en henvisning.

Prøvesvar
Et prøvesvar kan i sjældne tilfælde gå tabt. Og så opdager hverken du eller vi, hvis noget var galt.

Hvis du har fået taget en prøve eller lavet en undersøgelse hos os, på laboratoriet eller på en røntgenklinik, skal du derfor aftale med os, hvordan du får svaret og ikke forlade dig på, at vi kontakter dig, hvis prøven viser sig at være unormal.

Vi kan på forhånd aftale, at du får svar pr. E-mail. Hvis svaret ikke er helt normalt, vil du i E-mailen blive bedt om at ringe os op eller bestille en tid. Du kan også bestille tid til svar.

Hvis du har aftalt en konsultation som kontrol, eller opfølgning efter prøver, vil du få svaret der.

Vi giver ikke prøvesvaret til andre end dig, f.eks. ægtefælle eller forældre, medmindre du på forhånd har bedt om det, og vi har skrevet det ind i din journal.

Vi værner om vores tavshedspligt.

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver syg uden for klinikkens åbningstider?
Efter kl 1230 henviser vi til vores akuttelefon. Du får nummerey oplyst på vores telefonsvare.

På hverdage mellem kl. 16.00 - 8.00 samt lørdag/søndag og helligdage kan du ved akutte sygdomstilfælde, der ikke kan vente til vi åbner igen, kontakte regionens akut-system her:
Tlf.: 1813

Hvad skal jeg betale for?
Du skal selv betale for:
• Vaccinationer i forbindelse med udlandsrejser.
• Influenzavaccinationer (hvis du ikke opfylder betingelserne for gratis vaccination).
• Sygemeldinger og andre attester (motorattester, uarbejdsdygtighedsattester, ansøgning om medicintilskud og rejseafbudsattester, forsikringsattester m.m.).
Hvis du er i tvivl, så spørg sekretæren.

Vi tager mod kontanter og MobilePay. Vores MobilePay nummer er 38357

Blodprøver?
Blodprøver kan evt. tages i forbindelse med konsultationen, hos vores personale eller på laboratoriet i Pilestræde

Sædprøver
Fra den 1. janurar 2016 analyseres sædprøver på Rigshospitalet - Afdeling for Vækst og Reproduktion. Det er din læge som skal henvise dig til sædprøve.

Når din læge har henvist dig kan du bestille tid på www.regh-saedlab.dk

Privatlivspolitik
Vi har lavet en beskrivelse af privatlivpolitik. Den kan hentes via af dette link:
Privatlivspolitik marts 2018.pdf